haberler

23 Şubat 2012 Perşembe

fıstıklı ıspanaklı kek

Malzemeler 3 yumurta 1.5 su bardağı toz şeker 250 ıspanak 3/4 su bardağı sıvı yağ 2 su bardağı un(elenmiş) 1 paket Dr. Oetker Hamur Kabartma Tozu 1 paket Dr. Oetker Şekerli Vanilin 3 su bardağı süt 3yemek kaşığı un yarın su bardağı şeker 1 paket Dr. Oetker Şekerli Vanilin 1 subardağı süt 1 paket Dr. Oetker Krem Şanti
YapılışıIspanakları yıkayıp iyice süzdürdüm ve yaprak kısımlarını önce az yağda kavurdum daha sonra robottan geçirdim. Yumurta ve şekeri beyazlaşıncaya kadar çırptım. un, kabartma tozu ve vanilya ekleyip biraz daha çırptım. Ispanakları ekleyip iyice karıştırdım ve yağlanmış kalıba döküp, 175 derece fırında 25-30 dakika pişirdim.
Krema malzemelerini karıştırıp, pişirdim ve soğuttum. Krem şantiyi 1 bardak soğuk sütle çırptım. Kekin kenar kısımlarını bıçakla kesip, çıkan kırıntıları rondodan geçirdim. (Bu kırıntılar krema döküldükten sonra pastayı süslemek için kullanılacak.)
Keki ikiye kesip, arasına krema sürdüm ve üstünü krem şantiyle kaplatıp kırıntılarla süsledim. AFİYET OLSUN

Hiç yorum yok: